We gaan natuurlijk graag op zoek naar de beste koopjes voor tuinmeubelen. Hoe minder je hoeft te betalen, hoe liever het ons is. Om de prijzen zo laag te houden doen we de vreemdste dingen. We parkeren de auto dubbel, gebruiken het toiletpapier dubbelzijdig, de theezakjes twee keer en drinken koffie uit een thermoskan. Kortom, we gaan ver om te bezuinigen. Op één ding zullen we nooit bezuinigen, en dat is onze service. Daarom selecteren we partners mede op hun professionele retour- en garantievoorwaarden. We leggen je graag uit wat je kunt doen als je tuinmeubelen retour wilt zenden of onverhoopt een beroep moet doen op garantie.

Retour en garantie
Tuinmeubelen retourneren*
Het zal je gebeuren, je hebt een gaaf hoekje voor een tuinbank en meet de ruimte. Je gaat lekker shoppen in ons uitgebreide assortiment en slaagt al snel. Het duurt niet lang of de bel gaat, de chauffeur brengt jouw aankoop. Soepeltjes til je jouw bank naar de tuin en wilt hem op zijn plek schuiven. Schrik alom, want ‘het past niet’. Wat blijkt, je hebt verkeerd gemeten. Ook altijd leuk, jij hebt jouw partner verrast door een Buitenkeuken voor haar te bestellen. Jouw partner was het wachten echter beu en heeft het heft in eigen hand genomen. Stereo-koken lijkt de nieuwste trend…
In al deze gevallen kun je gebruik maken van het wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen na aankoop. Als de items niet gebruikt zijn, heel zijn en nog in verpakking zitten (uitpakken voor testen mag wel), kun je deze haast altijd weer terug geven aan de verkoper en jouw geld terug krijgen.
Tuinmeubelen beschadigd geleverd*
Soms gaat het even mis, de chauffeur krijgt kramp, de muur komt van links of de meubeltjes zijn voorzichtig opgeschuurd voor levering. Wat de oorzaak ook is, niets is vervelender dan te moeten ontdekken dat jouw tuinaankopen zijn beschadigd voordat ze geleverd zijn. In zo’n geval snappen we dat je flink door het lint wilt gaan. Toch is het beter om dat nog even niet te doen. Als je dit op tijd bij onze partners meldt helpen zij jou graag om tot een oplossing te komen. Wellicht wordt het artikel omgeruild, krijg je middelen om de schade te herstellen of maakt een financiële compensatie alsnog veel goed. In ieder geval is een oplossing nooit ver weg als je met de klantenservice overlegt.
Garantie op tuinmeubelen*
Dat wij een voortdurende tuinmeubel sale houden zegt natuurlijk niets over de kwaliteit. Daarom geven onze partners ook netjes de wettelijke garantie op hun spullen. Soms gaan zij echter veel verder. Zo verkopen zij veel tuinmeubelen met ‘all weather garantie’. Ook zijn zij niet te beroerd om vijf jaar garantie te bieden. Als je een beroep doet op de garantie zullen onze partners eerst kijken of zij jouw klacht kunnen verhelpen door reparatie of onderdelen te vervangen. Mocht dat niet lukken, dan bieden zij vaak een vervangend exemplaar of financiële vergoeding.
* Waar moet je op letten als je een retour of garantie claimt?
Wij werken samen met diverse partners. Elke partner heeft zijn eigen voorwaarden over retouren en garantie. Daarom is het verstandig om bij aankoop eerst te controleren hoe de procedure loopt bij de leverancier van jouw product(en). Zo vragen sommige partijen om beschadigde levering te melden binnen 3 dagen, terwijl anderen je daar 14 dagen de tijd voor geven. Wanneer je een claim wilt indienen is het verstandig om eerst contact op te nemen met betrokken leverancier en met hen te overleggen. Samen kunnen jullie naar een oplossing zoeken en afspraken maken. Nu staan onze partners bekend om hun goede service, dus de kans dat er iets mis gaat is niet groot. Daarom kom je er dan meestal samen uit als er wel iets mis gaat. Mocht dat niet lukken dan kunt u altijd even contact met ons opnemen. Al zijn wij geen partij tussen u en verkoper, wij kijken graag hoe wij in zo’n geval voor je kunnen bemiddelen bij de verkoper.